Het ziet er dus naar uit dat mijn generatiegenoten met gemak kunnen doorwerken tot hun tweeënzeventigste verjaardag en nog veel langer.
Dat je ook best tot je honderdste kunt blijven werken, bijvoorbeeld als model voor design-kleding, bewijst de Vogue-campagne waarin Bo Gilbert van honderd model staat in de Britse editie van deze maand, mei 2016. De keuze voor dit model is gemaakt omdat Vogue UK iets te vieren heeft - ze zijn honderd jaar geworden, maar toch.
Steeds vaker prijken ouderen in modebladen of in advertenties. Lang leve Photoshop. Er is duidelijke sprake van een trend, uiteraard ingegeven doordat senioren een interessante doelgroep aan het worden zijn voor commerciële bedrijven.
Ook in Nederland slaat dit aan. Zo hadden de afgelopen maanden Beemsterkaas met #langleveoud en Tele2 met ‘De ouderen van Tegenwoordig’ een lofzang met hun reclames op het oud worden.
Ik ben benieuwd wat dit doet voor het imago van ouden en vraag me af: wat voor reclames over ouderen of modellen op leeftijd hebben jullie voorbij zien komen de laatste tijd?