Het leek een rustige dag te worden op Twitter, tot De Correspondent het artikel publiceerde dat je nu leest. Daarin werd een aantal leuke reacties op het artikel verzameld, die we op Twitter vonden. Dat was natuurlijk koren op de molen voor Twittergebruikers en die reageerden dan ook en masse. Wij hebben de leukste tweets voor je op een rijtje gezet.
Suzanna L
LOL. Reactieception bij De Correspondent
Sjonny
Woo, ze hebben mijn tweet gepubliceerd op De Correspondent!!!!!
Titia Van Gennep
Maar als die reacties reacties zijn op het artikel en het artikel bestaat uit reacties... *hoofd ontploft*
Sjonny
Woo, ze hebben ook mijn tweet gepubliceerd over dat ze mijn tweet hebben gepubliceerd!!!!!
Al snel ontstond er een ware hype op Twitter. Onder de hashtag ‘#reactielfie’ deelden mensen reactielfies. Dat zijn foto’s van hun computer waar dit artikel op te zien is.
Joris van den Berk
Me #reactielfie.
Laura Verswaag
OMG #reactielfie
Uiteraard werden ook daar weer grollen mee uitgehaald.
De Visionair
#reactielfie
En waren er weer een paar sympathieke bedrijven die er meteen op insprongen.
Volkswagen
De reacties op onze auto’s zijn altijd goed #reactielfie
Coca Cola Nederland
Wij doen ook mee!
Al snel ging het artikel het hele internet over.
NRC Beste van ‘t Web
De Correspondent verzamelde de leukste reacties op hun artikel. Wij verzamelden de beste reacties op de reacties.
En zelfs in het buitenland vonden ze ons belangrijk!
Buzzfeed
13 perfect responses to this Dutch article
En er waren twee BN’ers die het stuk ook hebben gelezen!
Jan Jaap v/d Wal
Leuk stuk op De Correspondent
Kim-Lian
Best een geinig stuk op De Correspondent
EN DONALD DUCK!!!!
Duckstadkrant
Wij zullen ook onze reacties plaatsen, zo gauw de stagiair ze heeft gevonden.
En er deelde iemand een foto van een kat!!!!
Boris
Foto van een kat.
Maar niet iedereen was over het artikel te spreken:
Bubbly Joe
Rip-off. De NOS schrijft dit soort artikelen al maanden.
Tim M
Is dit niet gewoon een artikel dat de creativiteit van anderen gebruikt om goedkoop clicks en dus advertentie-inkomsten te scoren zonder zelf iets te hoeven schrijven of bedenken?
Dit verhaal heb je gratis gelezen, maar het maken van dit verhaal kost tijd en geld. Steun ons en maak meer verhalen mogelijk voorbij de waan van de dag.
Al vanaf het begin worden we gefinancierd door onze leden en zijn we volledig advertentievrij en onafhankelijk. We maken diepgravende, verbindende en optimistische verhalen die inzicht geven in hoe de wereld werkt. Zodat je niet alleen begrijpt wat er gebeurt, maar ook waarom het gebeurt.
Juist nu in tijden van toenemende onzekerheid en wantrouwen is er grote behoefte aan verhalen die voorbij de waan van de dag gaan. Verhalen die verdieping en verbinding brengen. Verhalen niet gericht op het sensationele, maar op het fundamentele. Dankzij onze leden kunnen wij verhalen blijven maken voor zoveel mogelijk mensen. Word ook lid!