Beste,

Een zeer korte Medianieuwsbrief dit keer, want ik was deze week door een griepje geveld. Gelukkig hadden Alexander Klöpping en ik op maandagochtend een opname van Een Podcast over Media.

We hebben het tijdens de podcast vaak over Amazon en stemtechnologie

In de podcast die Alexander en ik voor Dag en Nacht Media maken, raken we over twee dingen niet uitgepraat: Amazon en stemtechnologie.

Amazon omdat het vrijwel in elke tak van de economie een belang heeft - van hosting tot bezorging aan de deur - en alleen maar machtiger wordt.

Stemtechnologie - op basis van AI - omdat de Grote Vier daar vol op inzetten en honderdduizenden Amerikaanse huishoudens al een ‘smart speaker’ annex praatpaal in hun huis hebben staan.

Het leek ons een verrijking om er eens met iemand over te praten die zowel met Amazon als stemtechnologie te maken heeft.

Enter: Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn.

Alexander Klöpping, Wouter Kolk en ondergetekende in de studio.
Alexander Klöpping, Wouter Kolk en ondergetekende in de studio.

Amazon zou zomaar zijn grote voorbeeld (en bedreiging) kunnen zijn. En stemtechnologie de nieuwe manier waarop hij met zijn klanten praat.

Hoe bereidt hij zich daarop voor?

Je hoort het in Een Podcast over Media:

Luister naar Een Podcast over Media (1 uur) Je kunt de podcast ook in je favoriete podcastapp vinden. Beluister de podcast bij podcastnetwerk Dag en Nacht Media

Goed om te weten:

Volgende week weer uitgebreider!

Dan ben ik hopelijk weer helemaal op de been.

Tot dan, met een hartelijke groet,

Ernst-Jan Pfauth

P.S. Sorry als je mijn Dankboek probeerde te bestellen. Ze waren even uitverkocht. Duiding in

Innovatie in de media volgen? Luister dan elke vrijdag naar mijn Podcast over Media. Samen met Alexander Klöpping bespreek ik de interessantste artikelen over nieuwe ontwikkelingen en plannen in de mediawereld. Abonneer je via mediapodcast.nl