Beste,
Een zeer korte Medianieuwsbrief dit keer, want ik was deze week door een griepje geveld. Gelukkig hadden Alexander Klöpping en ik op maandagochtend een opname van Een Podcast over Media.
We hebben het tijdens de podcast vaak over Amazon en stemtechnologie
In de podcast die Alexander en ik voor Dag en Nacht Media maken, raken we over twee dingen niet uitgepraat: Amazon en stemtechnologie.
Amazon omdat het vrijwel in elke tak van de economie een belang heeft - van hosting tot bezorging aan de deur - en alleen maar machtiger wordt.
Stemtechnologie - op basis van AI - omdat de Grote Vier daar vol op inzetten en honderdduizenden Amerikaanse huishoudens al een ‘smart speaker’ annex praatpaal in hun huis hebben staan.
Het leek ons een verrijking om er eens met iemand over te praten die zowel met Amazon als stemtechnologie te maken heeft.
Enter: Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn.
Amazon zou zomaar zijn grote voorbeeld (en bedreiging) kunnen zijn. En stemtechnologie de nieuwe manier waarop hij met zijn klanten praat.
Hoe bereidt hij zich daarop voor?
Je hoort het in Een Podcast over Media:
Goed om te weten:
- Twitter neemt afscheid van het SMS-tekstlimiet, een tweet kan nu 280 tekens zijn. Nu nog in bèta.
- Facebook, Google en Twitter moeten meewerken aan het Ruslandonderzoek van het Amerikaanse congres.
Volgende week weer uitgebreider!
Dan ben ik hopelijk weer helemaal op de been.
Tot dan, met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
P.S. Sorry als je mijn Dankboek probeerde te bestellen. Ze waren even uitverkocht. Nu weer beschikbaar! Duiding in de Volkskrant:
Dit verhaal heb je gratis gelezen, maar het maken van dit verhaal kost tijd en geld. Steun ons en maak meer verhalen mogelijk voorbij de waan van de dag.
Al vanaf het begin worden we gefinancierd door onze leden en zijn we volledig advertentievrij en onafhankelijk. We maken diepgravende, verbindende en optimistische verhalen die inzicht geven in hoe de wereld werkt. Zodat je niet alleen begrijpt wat er gebeurt, maar ook waarom het gebeurt.
Juist nu in tijden van toenemende onzekerheid en wantrouwen is er grote behoefte aan verhalen die voorbij de waan van de dag gaan. Verhalen die verdieping en verbinding brengen. Verhalen niet gericht op het sensationele, maar op het fundamentele. Dankzij onze leden kunnen wij verhalen blijven maken voor zoveel mogelijk mensen. Word ook lid!