Dertig wetenschappers schrijven: stop met aandacht voor leerstijlen in het onderwijs
Vandaag is het internationale Brain Awareness Week. De week begon met een artikel in The Guardian waarin dertig wetenschappers waarschuwen voor een ‘neuromythe’ in het onderwijs: leerstijlen. Het idee dat iedereen een eigen leerstijl heeft (auditief of visueel bijvoorbeeld) is niet gestoeld op onderzoek, schrijven zij. Leraren zouden zich er dan ook niet mee bezig moeten houden.
Ik deel het met jullie omdat ik vorige maand een stuk schreef met dezelfde conclusie.
Dit verhaal heb je gratis gelezen, maar het maken van dit verhaal kost
tijd en geld. Steun ons en maak meer verhalen mogelijk
voorbij de waan van de dag.
Al vanaf het begin worden we
gefinancierd door onze leden en zijn we volledig
advertentievrij en onafhankelijk. We maken
diepgravende, verbindende en optimistische verhalen die inzicht geven in
hoe de wereld werkt. Zodat je niet alleen begrijpt wat er
gebeurt, maar ook waarom het gebeurt.
Juist nu in tijden van toenemende onzekerheid en wantrouwen is er grote
behoefte aan verhalen die voorbij de waan van de dag gaan. Verhalen die
verdieping en verbinding brengen. Verhalen niet gericht
op het sensationele, maar op het fundamentele. Dankzij onze leden kunnen
wij verhalen blijven maken voor zoveel mogelijk mensen.
Word ook lid!