De Jonge Socialisten, de politieke jongerenorganisatie van de PvdA, voert een postercampagne tegen de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, waar we woensdag in een referendum over kunnen stemmen. Die posters verschijnen nu op de wc’s van horecagelegenheden in heel Nederland.

Voor die campagne hebben ze ontvangen. Blijkbaar was dat subsidiebedrag niet genoeg om een creatief bureau in te huren.

Vergelijk deze posteractie eens met de campagne die wij voor ons boek Je hebt wél iets te verbergen hebben gevoerd.

Links: de postercampagne van De Jonge Socialisten, de politieke jongerenorganisatie van de PvdA. Rechts: de campagne van De Correspondent voor ons boek ‘Je hebt wél iets te verbergen’.

Beter goed gejat dan slecht bedacht, hebben de jonge socialisten blijkbaar gedacht.

Om alle mogelijke twijfel en onduidelijkheid weg te nemen: wij hebben niets met de campagne van de Jonge Socialisten te maken.

En tegen de jongerenbeweging willen we zeggen: als je dan toch 50.000 euro subsidie krijgt, verzin dan eens wat origineels.